Algemene voorwaarden

  • Algemene Voorwaarden – Super-taart
  • Inhoudsopgave:
    Artikel 1 – Definities
    Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
    Artikel 3 – Toepasselijkheid
    Artikel 4 – Het aanbod
    Artikel 5 – De overeenkomst
    Artikel 6 – Herroepingsrecht
    Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
    Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
    Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
    Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
    Artikel 11 – De prijs
    Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
    Artikel 13 – Levering en uitvoering
    Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
    Artikel 15 – Betaling
    Artikel 16 – Klachtenregeling
    Artikel 17 – Geschillen
    Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
  • Artikel 1 – Definities
    In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
    1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument
    producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een
    overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de
    ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak
    tussen die derde en de ondernemer;
    2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
    herroepingsrecht;
    3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die
    verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
    4. Dag: kalenderdag;
    5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd
    worden;
    6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering
    van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
    7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail
    – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem
    persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of
    gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de
    informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen
    informatie mogelijk maakt;
    8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de
    bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
    9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot)
    digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
    10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en
    de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor
    verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en
    met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt
    van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
    11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden
    opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter
    beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen
    herroepingsrecht heeft;
    12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt
    voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer
    gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
  • Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
  • Naam ondernemer: TaVa V.O.F.
    Handelend onder de naam: Super-taart
  • Vestigingsadres:
    Veerweg 17 C
    3224 AW Hellevoetsluis
  • Telefoonnummer: +31 181 77 64 17
    Bereikbaarheid: Vanaf maandag t/m vrijdag van 9:00 – 17.00 uur.
    E-mailadres: info@www.super-taart.nl
    KvK-nummer: 62714074
    Btw-identificatienummer: NL854928820B01
  • Artikel 3 – Toepasselijkheid
    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
    ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen
    ondernemer en consument.
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
    algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit
    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op
    afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de
    ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig
    mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking
    van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de
    tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument
    ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op
    een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
    overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
    algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en
    dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze
    kosteloos zullen worden toegezonden.
    4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product-
    of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
    overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
    tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die
    voor hem het meest gunstig is.
  • Artikel 4 – Het aanbod
    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
    geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
    producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende
    gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument
    mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze
    een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of
    digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod
    binden de ondernemer niet.
    3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de
    rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
    verbonden.
  • Artikel 5 – De overeenkomst
    1.  De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op
    het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen
    aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2.  Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
    bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de
    aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet
    door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst
    ontbinden.
    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer
    passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de
    elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving.
    Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe
    passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4.  De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de
    consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die
    feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de
    overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek
    goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
    gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering
    bijzondere voorwaarden te verbinden.
    5.  De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale
    inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige
    wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden
    opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    a.   het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met
    klachten terecht kan;
    b.   de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
    herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake
    het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    c.   de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    d.  de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale
    inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van
    betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    e.   de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst
    een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    f.   indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor
    herroeping.
    6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van
    toepassing op de eerste levering.
  • Artikel 6 – Herroepingsrecht
    Bij producten:
    1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een
    product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van
    redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden
    van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een
    vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het
    product heeft ontvangen, of:
    a.   als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld:
    de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste
    product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier
    voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd,
    een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd
    weigeren.
    b.  als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of
    onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde,
    de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    c.  bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een
    bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen
    derde, het eerste product heeft ontvangen.
  • Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
    3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering
    van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende
    minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag
    de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave
    van zijn reden(en) verplichten.
    4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de
    overeenkomst.
  • Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
    5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het
    herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt,
    loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke,
    overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
    6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de
    consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de
    oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop
    de consument die informatie heeft ontvangen.
  • Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
    1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de
    verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die
    nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.
    Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren
    en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
    2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product
    die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan
    toegestaan in lid 1.
    3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als
    de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk
    verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
  • Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
    1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen
    de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op
    andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
    2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1
    bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit
    aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer
    heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de
    terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt
    voordat de bedenktijd is verstreken.
    3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien
    redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de
    ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het
    herroepingsrecht ligt bij de consument.
    5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het
    product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten
    moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de
    consument de kosten voor terugzendi