FAQ 2019-10-22T11:38:15+00:00

Veel gestelde vragen | Super taart

Algemene taartenbak vragen

Er zijn verschillende ovens, die elk van elkaar onderscheiden. De meest voorkomende ovens zijn heteluchtovens. Zet je oven op boven en onder verwarming of op hete lucht verwarming. Het aantal graden waar de oven op moet staan is per recept verschillend en staat vaak op de mix of bij het recept vermeld.

Klop de slagroom eerst luchtig en doe het daarna in een spuitzak. Verdeel de slagroom over de bovenkant van de taart. Een slagroomtaart kan op verschillende manieren worden versierd. Breng de slagroom bijvoorbeeld aan in toefjes of in één lijn. Werk de taart daarna of met fruit, nootjes of chocola.

Allereerst moet de cake of taart goed gaar zijn voordat u hem uit de bakvorm haalt. Als de taart uit de oven wordt gehaald moet hij eerst, voor ongeveer 15 minuten goed afkoelen, voordat u hem uit de vorm kan halen.

Het is belangrijk dat de bakvorm of springvorm van tevoren goed wordt ingevet met roomboter of bakspray. Het is ook mogelijk om de bodem van de bakvorm te bedekken met bakpapier, zo gaat de taart makkelijk los. Zorg er wel voor dat de taart goed gaar is.

Het is belangrijk dat de taart tijdens het vervoeren goed is verpakt en niet kan omvallen of verschuiven. Gebruik hiervoor een geschikte taartdoos zodat de taart goed is beschermd. Een taart kan op verschillende manieren worden vervoerd, dit is ook afhankelijk van de grootte van de taart. De makkelijkste optie blijft om een taart met de auto te vervoeren in een daarvoor geschikte taartdoos of box. Bekijk hier onze taartdozen.

Het is belangrijk dat een taart gekoeld wordt bewaard. Bij de meeste taarten is het mogelijk hem 2 tot 3 dagen in de koelkast te bewaren. Wilt u een taart toch langer bewaren dan kan dit het beste in de vriezer dan blijft een taart ongeveer 3 maanden houdbaar. Zorg er wel voor dat de taart goed is afgesloten in een taartdoos en een plastic zak. Een slagroomtaart is minder geschikt om in te vriezen, de slagroom zou namelijk kunnen gaan uitdrogen.

Rol de bal fondant uit tot een lap van 2 tot 3 millimeter dik. Pak de lap fondant op en leg hem voorzichtig met uw onderarmen over de taart heen. Gebruik daarna een smoother om de boven- en zijkanten glad te strijken. Maak met een bolle vorm van je had de plooien glad zodat de fondant strak tegen de taart zit. Snij daarna het overige fondant weg met een mesje. Na het bedekken van de taart kan het overige fondant gebruikt worden om decoratie aan de taart toe te voegen. Gebruik hier voor bijvoorbeeld vormpjes of letters of cijfers die je uit het fondant kan snijden.

Het is bij het bakken van een taart mogelijk om zowel gezouten als ongezouten boter te gebruiken. Toch wordt er bij het bakken van een zoete taart vaak aangeraden ongezouten boter te gebruiken.

Per taart is het verschillend welke ingrediënten je nodig hebt. Voor het maken van een Cheesecake heeft u bijvoorbeeld andere ingrediënten nodig dan voor het maken van een slagroomtaart. Wel zijn er standaard basis benodigdheden die u nodig heeft voor het bakken van een taart zoals een springvorm, een groot mes, een deegroller, en een smoother en schraper om de taart goed af te werken. De ingrediënten voor een basis taart zijn bicuitmix, botercreme, fondant of marsepein en een vulling van bijvoorbeeld jam en slagroom. Daarna kan je het zo gek maken als u zelf wilt en de taart op verschillende manieren versieren.

Het belangrijkste verschil zit in de ingrediënten. Marsepein bestaat uit zowel suiker als amandelen, terwijl fondant voornamelijk uit suiker bestaat. Hierdoor is het goed kneedbaar en uitrolbaar. Marsepein is in tegenstelling tot fondant minder goed kneedbaar, marsepein is namelijk wat korrelig door de stukjes amandelen. Omdat Fondant geen amandelen bevat is het met name voor mensen die een notenallergie hebben dé ideale vervanger. Daarnaast is Fondant fijn van structuur, terwijl marsepein grover is. Wat betreft de kleur: de witte fondant is in tegenstelling tot marsepein ook echt wit. Ideaal voor trouwtaarten. Marsepein is daarentegen meer geschikt voor felle kleuren. U kunt het gemakkelijk kleuren en boetseren.

Bestellen en betalen

Per product is het verschillend hoeveel stuks wij nog op voorraad hebben. Bij ieder product staat aangeven of het artikel op voorraad is. Wilt u meer weten over een artikel? Of wilt u een groot aantal artikelen bestellen? Neem dan contact met ons op.

Natuurlijk is het mogelijk om een kopie van uw factuur te ontvangen. Stuur hiervoor een mail naar sales@super-taart.nl

Onze pakketten worden verstuurd met My Parcel / PostNL. Bestellingen (indien voorradig) die worden geplaatst op werkdagen vóór 15:00 uur worden dezelfde dag nog verzonden.

Om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn bieden we verschillende betaalmethodes aan. Alle internetbetalingen lopen via een extra beveiligde verbinding van betalingsprovider MultiSafepay.

 iDeal: Met iDEAL kunt u vertrouwt, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af binnen uw eigen internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

 PayPal: Indien u in het bezit bent van een PayPal account kunt u hier zonder extra kosten een bestelling mee betalen.

 Mister Cash / Bancontact: Voor onze Belgische klanten is de betaalmethode ‘Mister Cash / Bancontact’ beschikbaar.

Dat kan. Bij de afrekenpagina staat bij stap 2 ‘Verzending’. Kies voor de optie ‘Afhalen in Hellevoetsluis’. Op deze manier hoeft u geen verzendkosten te betalen. U kunt de bestelling de eerstvolgende werkdag komen ophalen. Heeft u het product dezelfde dag nog nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij zullen hun uiterste best doen om dit te realiseren.

Zoek het gewenste artikel en plaats deze in uw winkelwagen door op ‘Bestel nu’ te klikken. De rest volgt vanzelf. Mocht u hier niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice.

We hebben geprobeerd onze producten zo logisch mogelijk te categoriseren, zodat u onze producten eenvoudig kan vinden. U kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie in de menubalk.

Levertijd en bezorging

Wanneer u niet aanwezig bent op het moment dat de bestelling wordt bezorgd, dan wordt de bestelling de volgende dag nogmaals aangeboden.
Bent u bij de tweede aflever poging niet aanwezig, dan wordt de bestelling afgeleverd bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. PostNL doet in dit geval een briefje in de brievenbus, zodat u de bestelling zelf kunt ophalen.

Standaardbezorging: Dit is de standaardoptie bij het versturen van pakketten. De bezorgtijd wordt door PostNL bepaald en is afhankelijk van de route van de bezorger. In de track & trace code wordt het bezorg moment meestal aangegeven in een tijdvak van 2 uur.

Afhalen

Wilt u een pakket ophalen bij ons in Hellevoetsluis? Kies voor de verzendoptie ‘Afhalen in Hellevoetsluis’. Op deze manier hoeft u geen verzendkosten te betalen. U kunt de bestelling de eerstvolgende werkdag komen ophalen. Heeft u het product dezelfde dag nog nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij zullen hun uiterste best doen om dit te realiseren.

We rekenen éénmalig verzendkosten, ongeacht het aantal pakketten, gewicht of afmeting. Eventuele na leveringen/backorders worden kosteloos nagezonden.

Tarieven:

Nederland: € 6,30
België: € 10,60
Duitsland: € 10,60
Frankrijk: € 16,65

Bestellingen die op werkdagen vóór 16:00 uur zijn geplaatst worden in 99% van de gevallen de volgende dag al geleverd.

Bestellingen die verstuurd worden naar België worden door het eigen PostNL netwerk afgeleverd. In 85% van de gevallen word uw bestelling de volgende dag geleverd. In de overige gevallen zal dit twee dagen duren.

Bestellingen die verstuurd worden naar Duitsland hebben en gemiddelde bezorgtijd van 2-3 dagen.

U ontvangt een track & trace code van uw pakket aan het einde van de dag per e-mail. Met deze code kunt u de zending volgen. Heeft u geen e-mailbericht ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

overige vragen

Mocht u nog verdere vragen hebben met betrekking tot onze producten of het bakken van een taart dan helpen we u graag. Neem contact met ons op via de mail:  info@super-taart.nl of bel ons op +31 (0)181 77 64 17

Category: overige vragen

Wij beschikken helaas niet over een showroom waar je onze producten kan bekijken. Wel kunt u bij ons magazijn langskomen om de bestelde producten op te halen.

Category: overige vragen

Retour

Op het moment dat wij uw retour hebben ontvangen zullen wij deze zo snel mogelijk verwerken. Wij betalen het bedrag terug op dezelfde manier waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen de wettelijke 14 dagen. Maar in de meeste gevallen wordt dit binnen een week verwerkt.

Category: Retour

Indien u de complete bestelling terugstuurt ontvangt u het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten retour. Stuurt u een gedeelte van je bestelling terug, dan ontvang u alleen het aankoopbedrag van deze specifieke artikelen retour. Dus geen verzendkosten.

Category: Retour

Als u een artikel heeft ontvangen welke je niet besteld hebt, kunt u ervoor kiezen om het artikel kosteloos te retourneren of te vervangen. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice en zij zullen een passende oplossing bieden.

Category: Retour

Als u een artikel heeft ontvangen dat defect, beschadigd of niet compleet is, kunt u ervoor kiezen om het artikel kosteloos te retourneren of te vervangen. Neem contact op met onze klantenservice en zij zullen een passende oplossing bieden.

Category: Retour

Is uw aankoop toch niet helemaal naar wens? Dan kunt u deze binnen 14 dagen terugsturen. Deze 14 dagen gaan in op het moment dat u het product heeft ontvangen. Wettelijk gezien is het niet verplicht hiervoor een reden op te geven, maar dit zouden wij wel op prijsstellen. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor eigen rekening.

Uitzonderingen:
Sommige producten zijn uitgezonderd. De volgende artikelen kunt u niet kunt terugsturen:

* Tijdschriften.
* Producten die u speciaal heeft laten maken, bijvoorbeeld een eetbare fotoprint.
* Geopende voedingsmiddelen (i.v.m. voedselveiligheid).

Onvoldoende gefrankeerd: Wij accepteren geen retourzendingen van zendingen die onvoldoende gefrankeerd zijn. Deze zendingen zullen dan ook worden geweigerd.

Category: Retour

Load More